Soustředění mladých hasičů - Pohořelice

28. 9. 2012

Od pátku 28.9.2012 (st. svátek sv. Václava) do neděle 30.9.2012 proběhlo letos již druhé soustředění mladých hasičů, tentokrát na fotbalovém hřišti v Pohořelicích. Celé soustředění bylo zaměřeno na plnění disciplíny ÚTOK CTIF a ZÁVOD VŠESTRANNOSTI, které budou naši žáci plnit 13.10.2012 na Všemině. Soustředění se zúčastnilo celkem 19 dětí a pět dosplělých. Nyní již máme družstvo v kategorii mladší i starší žáci. Snídaně probíhaly ve zbrojnici, obědy a večeře v zámecké restauraci, svačinky během trénování na hřišti.

Každé dopoledne a popoledne probíhalo obdobně, kdy část dětí nacvičovala útok CTIF a druhá část trénovala na jednotlivých stanovištích závodu všestrannosti. Každé odpoledne již měli žáci připravenu trať na klasický závod všestrannosti v terénu, která vedla od kostela, přes spodní bránu areálu bývalého JZD, letiště, kalvárii, rybníček a zpět až ke kostelu - mladší žáci 2 km, starší 3 km, na kterých museli projít a splnit úkoly na šesti stanovištích - střelba ze vzduchovky, uzlování, topografie, požární ochrana, zdravověda, překonání zavěšeného lana. Všichni rodiče dětí byli pozváni na sobotní opékání špekáčků - v 19:30 hodin sice začalo pršet, ale všichni jsme se přemístili na tribunu, kde jsme na grilu rozdělali oheň a opékalin pod střechou. Posezené netrvalo moc dlouho, protože ráno jsme museli zase všichni fungovat . Kromě sobotního večerního deště nám počásí vyšlo nádherně, vše bez jakýchkoliv problémů. Soustředění jsme tedy mohli vyhodnotit jako přínosné.